Meremessi suurim ja luksuslikeim kaater tuleb Princessilt

Tänavusel 2019.aasta Tallinna meremessil esitletakse esmakordselt Eestis Princess V40 – luksusjahtide tootja traditsioonilise tootevaliku lävepakumudelit, mille leiab Princessi pikaaegse maaletooja Baltic Cruisersi messistendist.

Fotod Princess

Inglaste au ja uhkuse, Princessi kaatritootja lai mudelivalik sisaldab tipptehnoloogilisi ja kvaliteetseid veesõidukeid alates flybridge’i ehk ülasillaga mootorjahtidest, sportlikest S-klassi sõidukitest ja V-põhjaga dünaamilistest kaatritest kuni 35-meetriste üliluksuslike superjahtideni välja.

Kui Princessi disainitiim tõi avalikkuse ette oma väikseima mudeli (kui välja jätta hiljuti esitletud eksklusiivne sportmudel R35), 13-meetrise Princess V40, siis tabasid nad täpselt naelapead – tegemist on stiilsusest pakatava, kõvakatusega sportliku kaatriga, mille veepealse osa ülesehitus ja viimistlustase vastab igati kõrgetele ootustele, mis Princessiga kaasnevad. Kaatrit liigutavad võimsad mootorid ning pardal on kaks ruumikat kajutit, avar tualettruum ning kokpit, mis sisaldab kõike, mida ühelt modernselt kaatrilt oodata võiks.

Aga kuidas on hinnaga, mis kõrgema klassi kaatrite puhul pea alati kõneaineks?

Kuigi Princess V40 hinnad algavad märksa madalamalt, siis messil näidatavale kaatrile lisatud rohke varustus teeb kaatri lõpphinnaks ilma käibemaksuta 472 000 eurot. Baltic Cruisersi tegevjuhi Olle Uussaare sõnul ei ole tegemist kaatrimaailmas millegi erakordsega. Tema sõnul võivad osutuda konkurentide samas varustustasemes kaatrid isegi kallimateks, kuid jääda siiski alla Princessi veesõidukite konservatiivsele luksuslikkusele ning viimistlustasemele. Ta selgitab, et selle kinnituseks ja huviliste veenmiseks kaater messile toodigi.

Princess V40-l on kasutusel integreeritud aluspõhjasüsteem, tänu millele on võimalik paigutada majutusruumid senisest märksa madalamale, nii et laed jäävad selle võrra kõrgemad. See on eriti tänuväärne kajutites, mis seetõttu pakuvad rohkem avarust. Mugavates heleda Alba Oak viimistlusega kajutites jätkub ruumi ka voodi jalutsisse ja panipaikadesse sügavate sahtlite, silmade kõrgusel paiknevate kappide ning riidekapi näol ning küllaldaselt valgust tänu laeakendele ja suurtele ovaalsetele illuminaatoritele. Keskkajutis asuvaid kahte liigutatavat voodit on võimalik ühe hetkega kaheinimesevoodiks kokku lükata.

Kui kõik seitse magamisaset on hõivatud, peab kaatril kindlasti olema ka asjalik tualettruum. V40 oma tundub pärinevat otsekui mõnelt palju suuremalt kaatrilt. Nutika lahendusega kraanikauss, segisti ja vannitoatarvikud lisavad siiagi stiilsust, mida on V40-l näha igal sammul.

Ka kokpiti leidlikud lahendused rõhutavad Princessile omast usaldusväärsust. Ahtripeeglis asub näiteks mahukas “pakiruum”, millele pääseb ligi ka kokpitist ahtripingi all oleva kapi kaudu. Messipaadi varustuses sisaldub hüdraulilise tõstemehhanismiga ujumisplatvorm ahtris. Sööginurk on kujundatud tiikpuust laua ümber, seal asuvat köögikappi koos sisseehitatud pliidiplaadi, kraanikausi ja külmikuga hindavad kõrgelt need, kel on kombeks enamasti kokpitis süüa. Kaatri sisemuses paiknev kambüüski on väga otstarbekalt sisustatud ning sobib pardal toidu valmistamiseks suurepäraselt.

Kõik see võimaldab Uussaare sõnul kaatrit kasutada mugava merevaatega suvekoduna, mille saab soovi korral kasvõi igaks nädalavahetuseks uude sadamasse liigutada nii Eestis kui välismaal.

V40 roolikambri asetus, vaade välja, roolisüsteemi ülesehitus, ergonoomika ja joystick-juhtimiskang tagavad, et V40 juhtimine on lapsemäng ka tihedalt paatidest tulvil sadamas manööverdades või pikkade sõitude korral. Elektriline katuseluuk võimaldab igal meresõidul nautida seda mõnusat tunnet, kui juuksed tuules lehvivad.

Princessi messipaadile annavad jõudu kaks Volvo Penta D6-370DP diiselmootorit koguvõimsusega 740 hobujõudu, mis arendavad 39-sõlmelist kiirust.

Olle Uussaare sõnul räägivad messil esitletava mudeli kasuks ka tema suhteliselt väikesed mõõtmed. Sellise alusega õnnestub külastada väiksemaid sadamaid ning näiteks põhjanaabrite juures ringi seilates mahub läbi ka madalamate sildade alt.

Lisaks Princessile on Baltic Cruisers messile välja toonud Baylineri, Utterni ja Quicksilveri kaatrid ning Mercury paadimootorid. Tutvustatakse Sealine’i mootorpaate ning purjejahte Hanse ja Dehler. Purjetajatele pakutakse Elvstromi purjeid ning Seldeni tarvikuid. Baltic Cruisersi täpsema tootevalikuga saab tutvuda nende kodulehel www.paadid.ee


26. 02. 2019