Uus Bavaria E40

Bavaria E40 saabus täpselt õigel ajal: kliendid soovivad säästa nii alghinnas (siinkohal on abiks ühemootoriline lahendus) kui ka ülalpidamiskuludes. Saadaval on nii sedaan kui flybridge kereversioonid.

Kaater pakub avarat siseruumi ja kaatrilviibijatele esmaklassilisi vaateid võimaldavat valgusküllast salongi, varjualust ning ahtriosa kõrgendatud kokpitti. Salong on ülesehituse poolest üsna omapärane, sest roolikamber on kohe kokpiti sissepääsu juures ning eluruumid jäävad sealt edasi kaatri eesosa poole.

Tohutu hulk klaasi tähendab, et akendest avanevale vaatele ei saa midagi ette heita ka siis, kui istud roolikambrist kõvasti tagapool.

Kui kavatsete kasutada kaatrit meresõitudeks, oleks ilmselt arukas valida suurim Volvo Penta D4 üksikmootor. Laevatehas kaalub valikuvõimalusena ka güroskoopilist stabilisaatorit, mis on kere kuju ja aeglasemaid sõidukiirusi arvestades kõigiti loogiline. Volvo D3 150-hobujõuline mootor aga sobib hästi siseveekogule.

E40 kujundus näeb ette kahekohalise vöörikajuti, kusjuures duši- ja tualettruum on teineteisest eraldatud, üks ühel ja teine teisel pool kajutitreppi. See on nutikas lahendus, mis tähendab, et neid ruume saavad samaaegselt kasutada kaks inimest, ehkki ukseavade kõrge lävega harjumine nõuab pisut aega. Ahtriosas asub kaks peaaegu äravahetamiseni sarnast kahekohalist kajutit.

E40 on Saksa laevatootja julge, aga nutikas samm. Endised meremehed on sellest kindlasti vaimustuses ning pole just palju neid kaubamärke, millel oleks rohkem poolehoidjaid kui Bavarial. Kui te armastate kaatreid, tunnete huvi veidi raugema tempo vastu ning tahate nautida teekonda sama palju kui sihtkohta jõudmist, on kõnealune kaater igati asjalik valik.

Bavaria E40


10. 09. 2016

See artikkel ilmus ajakirja Navigaator numbris 3/2016